Pàgines d'informació diversa

dimarts, 25 d’octubre del 2016

Camí de Sirga entre Ascó i Garcia

Els nois i noies de 4t d’ESO han inaugurat avui una sortida a la nostra comarca que en el futur pot convertir-se en un clàssic. Es tracta d’una excursió que combina el senderisme amb la navegació per l’Ebre amb Lo Roget, el vaixell d’Ascó. El tram escollit ha estat el comprès entre Ascó i Garcia, un total de 9,6 quilòmetres.
Per a fer-la en òptimes condicions, i tenint en compte el cabal del riu i les característiques de Lo Roget , s’ha optat per dividir el nombre d’excursionistes en dos grups. Així, mentre uns baixarien caminant seguint el Camí de Sirga l’altre ho faria en la barca i, un cop arribats a Garcia es faria el canvi, pujant ara aigües amunt els que havien baixat caminant i els altres remuntar el riu a peu.
El total d’excursionistes ha estat de trenta nou, acompanyats de quatre professors. Donat que Lo Roget fa el trajecte en uns 45 minuts el grup que inicialment ha baixat en barca ha fet una activitat prèvia a Ascó, visitant els estudis de Vídeo Ascó Televisió, a qui cal agrair l’amabilitat per acollir-los i explicar-los les instal·lacions (equips, sales de muntatge, plató, magatzematge de programes i nous espais expositius).
Aquest grup ha iniciat la baixada a les 10:30 mentre que l’altre ha iniciat el camí a les 9:00.

Els senderistes han sortit des de la Rambla travessant tota la població per la carretera Camposines i a l’alçada del Mal Pas han agafat el camí, inicialment asfaltat, que porta cap a Mas de Prades. Després de passar pel búnquer de la Batalla de l’Ebre han continuat paral·lels a l’Ebre i a la via de ferrocarril on han pogut comprovar el mal estat d’aquesta via de comunicació, amb llocs on les travesses de ciment es troben totalment trencades.

En entrar al Pas de l’Ase el camí es fa més atractiu, i més encara quan es deixa aquest per agafar l’antiga sendera que connecta amb el camí de Garcia.

Passat aquest agradable tram ja han entrat en terme municipal d’aquesta població tot passant per camps ben conreats de vinya, ametllers i altres fruiters fins arribar a la desviació que els ha conduït al pas de barca de Garcia on esperava el barquer per travessar-los a l’altra costat de riba.

En total encara no dues hores i mitja de recorregut.
Una excursió molt ben valorada i que, segur, repetirem!